Centrum ochrony prywatności

Ostatnia aktualizacja: 1 lipca 2023 r.

GLOBALNA POLITYKA PRYWATNOŚCI MARRIOTT GROUP

Grupa MarriottOtwiera się w nowym oknie przeglądarki szanuje swoich gości i dokłada wszelkich starań, by chronić ich prywatność.Chcemy dokładnie poinformować naszych gości, w jaki sposób gromadzimy, wykorzystujemy i ujawniamy ich Dane Osobowe i Inne Dane (łącznie „Dane”).

Polityka prywatności obowiązująca w Kalifornii i Kolorado

Przeczytaj Politykę prywatności Grupy Marriott obowiązującą w Kalifornii i Kolorado.

Preferencje dotyczące prywatności

W firmie Marriott szanujemy prywatność użytkowników i chcemy zapewnić im dostęp do informacji oraz możliwość wyboru, aby mogli wyrazić swoje preferencje dotyczące tego, co i w jakim zakresie udostępniają oraz kiedy i jak się z nimi kontaktujemy.

otwarty

Chcemy wiedzieć, co jest ważne dla naszych użytkowników, aby móc zapewnić im spersonalizowaną obsługę. Zgodnie z treścią naszej Globalnej Polityki Prywatności na naszych stronach internetowych używamy narzędzi cyfrowych, takich jak pliki cookie i tagi. Pliki cookie pomagają nam również w realizowaniu, zabezpieczaniu i ulepszaniu naszych usług. Aby dostosować swoje preferencje, należy odwiedzić naszą stronę Preferencje śledzenia.

otwarty

Chcemy komunikować się z użytkownikami w dogodny dla nich sposób i z dogodną dla nich częstotliwością. Aby ustawić własne preferencje, należy zalogować się na swoim profilu programu lojalnościowego i wybrać Preferencje dotyczące komunikacji. Aby zrezygnować z subskrypcji, należy użyć linku znajdującego się u dołu każdej naszej wiadomości. UWAGA: nawet jeśli użytkownik zrezygnuje z komunikacji, będziemy nadal wysyłać wiadomości dotyczące transakcji, rezerwacji lub pobytów, w tym e-maile z potwierdzeniem i ankiety przed przyjazdem, oraz informacje na temat zabezpieczeń konta.

otwarty

 Wycofanie zgody na sprzedawanie i udostępnianie danych osobowych i/​lub rezygnacja z reklam ukierunkowanych

Aby skorzystać ze swoich praw do rezygnacji ze sprzedaży i/​lub udostępniania swoich Danych osobowych lub do rezygnacji z wykorzystywania swoich Danych osobowych do celów reklamy ukierunkowanej (jeśli takie prawa przysługują na mocy prawa stanowego), należy odwiedzić stronę Marriott „Prawa prywatności”​.

Przeczytaj oświadczenie Marriott Group w sprawie Kalifornijskiej ustawy o ochronie prywatności konsumentów.

 Dodatkowe prawa indywidualne 

Jeśli użytkownik lub jego upoważniony przedstawiciel chce zażądać dostępu, poprawienia, zmiany, usunięcia, ograniczenia lub potwierdzenia sposobu wykorzystania Danych osobowych lub sprzeciwić się przetwarzaniu Danych osobowych, które wcześniej nam przekazał, lub jeśli chce otrzymać elektroniczną kopię swoich Danych osobowych w celu przesłania ich do innej firmy, lub odwołać się od naszej decyzji w sprawie wniosku o ochronę prywatności (w zakresie, w jakim prawa te przysługują użytkownikowi na mocy przepisów prawa), prosimy o skorzystanie z tego formularza

W razie jakichkolwiek pytań dotyczących formularza lub naszych procedur postępowania prosimy o kontakt pod adresem privacy@marriott.com, lub pocztą na adres:

Marriott International, Inc.
Global Compliance, Privacy
7750 Wisconsin Avenue
Bethesda, MD 20814
United States of America

UK and EEA Contact Information:

Luxury Reservations Limited
10 Earlsfort Terrace
Dublin D02 T380
Irlandia

Ze względów bezpieczeństwa spełniamy jedynie żądania dotyczące danych osobowych związanych z adresem e-mail i/​lub numerem konta programu lojalnościowego, które użytkownik wskazał w swoim wniosku, i może być konieczne zweryfikowanie tożsamości użytkownika przed spełnieniem określonych żądań. O ile jest to zgodne z przepisami prawa, możemy pobrać stosowną opłatę na pokrycie kosztów udzielenia odpowiedzi na wniosek użytkownika.

Marriott uznaje i szanuje prywatność naszych gości. Postaramy się spełnić prośbę gościa tak szybko, jak to możliwe, zgodnie z obowiązującym prawem. ​Należy pamiętać, że niektóre prawa indywidualne mogą nie być dostępne dla niektórych gości lub innych użytkowników naszych Usług w związku z obowiązującymi przepisami prawa.

DANE OBJĘTE NINIEJSZĄ POLITYKĄ PRYWATNOŚCI

Niniejsza Polityka prywatności opisuje zasady dotyczące ochrony prywatności Grupy Marriott w odniesieniu do gromadzonych przez nas danych:

  • za pośrednictwem obsługiwanych przez nas witryn internetowych, z których użytkownik uzyskuje dostęp do niniejszej Polityki Prywatności, w tym Marriott.com i innych witryn internetowych należących do Grupy Marriott lub przez nią kontrolowanych (zwanych razem Witrynami);
  • za pośrednictwem aplikacji udostępnionych przez nas do użytku na komputerach i urządzeniach mobilnych lub za ich pośrednictwem (Aplikacje);
  • za pośrednictwem naszych stron mediów społecznościowych, które kontrolujemy i z których użytkownicy uzyskują dostęp do Polityki Prywatności (razem nasze Strony Mediów Społecznościowych);
  • poprzez wiadomości e-mail, które wysyłamy do użytkownika z łączem do niniejszej Polityki Prywatności oraz poprzez komunikację z nami online lub osobiście;
  • od stron trzecich, takich jak Autoryzowani licencjobiorcy, właściciele i franczyzobiorcy oraz z innych źródeł, takich jak publiczne bazy danych, partnerzy marketingowi i inne strony trzecie; oraz
  • gdy użytkownik odwiedza jeden z naszych obiektów lub domów i willi oferowanych na platformie Homes and Villas by Marriott International (Homes and Villas) lub poprzez inne interakcje offline (razem Wizyty w Obiektach i Interakcje Offline).

Strony internetowe, Aplikacje i nasze strony w mediach społecznościowych nazywamy łącznie „Usługami Online ”, a wraz z Wizytami w nieruchomościach i Interakcjami offline, „ Usługami ”.

Powrót do góry

GROMADZONE DANE

Od odwiedzających naszą stronę i nasze obiekty użytkowników zbieramy Dane Osobowe zgodnie z prawem, aby móc lepiej obsługiwać naszych gości.Dane osobowe to informacje, które mogą zidentyfikować użytkownika jako osobę fizyczną lub odnosić się do użytkownika jako osoby możliwej do zidentyfikowania.Gromadzimy i przetwarzamy następujące rodzaje Danych Osobowych o użytkownikach:

  •  Nazwa
  •  Płeć
  •  Adres pocztowy
  •  Numer telefonu
  •  Adres e-mail
  •  Informacje finansowe (takie jak numer karty kredytowej i debetowej lub inne dane dotyczące płatności)
  •  Preferencje językowe
  •  Data i miejsce urodzenia
  •  Obywatelstwo, paszport, wiza lub inne dane identyfikacyjne wydane przez rząd
  •  Ważne daty, urodziny, rocznice i specjalne okazje
  •  Dane dotyczące uczestnictwa lub programu lojalnościowego (w tym karty płatnicze pod wspólną marką, przynależność do programów partnerów turystycznych)
  •  Dane pracodawcy (w przypadku rezerwacji biznesowych)
  •  Dane dotyczące planu podróży, grupy wycieczkowej lub aktywności
  •  Wcześniejsze pobyty lub interakcje gości, zakupione towary i usługi, specjalne usługi i prośby o udogodnienia
  •  Identyfikator konta w mediach społecznościowych, zdjęcie profilowe i inne publicznie dostępne dane lub dane udostępnione przez połączenie kont użytkownika w mediach społecznościowych i kont programów lojalnościowych

W bardziej ograniczonych okolicznościach możemy również gromadzić:

  • Dane o członkach rodziny i towarzyszach, imiona i wiek dzieci
  • Dane biometryczne
  • Obrazy, dane wideo i audio za pośrednictwem: (a) kamer bezpieczeństwa umieszczonych w miejscach publicznych, takich jak korytarze i hole, w naszych nieruchomościach; oraz (b) kamery noszone na ciele przez naszych funkcjonariuszy ds. zapobiegania stratom i innych pracowników ochrony

Możemy również zbierać informacje o Preferencjach użytkowników, których używamy, aby ich obecne i przyszłe pobyty i doświadczenia z nami były przyjemniejsze, w tym informacje o ich zainteresowaniach i inne istotne informacje, które zdobywamy podczas ich pobytów.Mogą to być również pozytywne i negatywne informacje zwrotne od użytkownika dotyczące naszych usług, dzięki którym ulepszamy nasze usługi, a także określone ograniczenia dietetyczne lub zdrowotne zapewniające dobre samopoczucie użytkownika.Możemy również zbierać dane na temat „Preferencji osobistych ” użytkownika, które mogą zawierać szczegóły dotyczące jego specjalnych rocznic (takich jak urodziny lub rocznica ślubu), rodzaj aktywności, w których lubi brać udział podczas pobytu u nas oraz jego hobby.Preferencje osobiste mogą również zawierać szczegółowe informacje na temat tego, z kim użytkownik zwykle podróżuje, relacji tej osoby wobec użytkownika oraz jego stanie cywilnym.

Jeśli użytkownik przekazuje nam lub naszym Usługodawcom jakiekolwiek Dane Osobowe o innych osobach (np. dokonuje rezerwacji dla innej osoby), oświadcza tym samym, że jest do tego upoważniony i zezwala nam na wykorzystanie takich danych zgodnie z niniejszą Polityką Prywatności.

Powrót do góry

PLIKI COOKIE I INNE DANE

Możemy również gromadzić „ Inne Dane ”, które generalnie nie wiążą się z ujawnieniem tożsamości użytkownika ani nie odnoszą się bezpośrednio do zidentyfikowanej osoby.W zakresie, w jakim Inne Dane ujawniają konkretną tożsamość użytkownika lub dotyczą osoby, będziemy traktować Inne Dane jako Dane Osobowe.Inne dane obejmują:

  • Przeglądarka lub urządzenie użytkownika.Zbieramy określone dane za pośrednictwem przeglądarki użytkownika lub automatycznie za pośrednictwem jego urządzenia, takie jak adres Media Access Control (MAC), typ komputera (Windows lub Apple), rozdzielczość ekranu, nazwa i wersja systemu operacyjnego, producent i model urządzenia, język, typ i wersja przeglądarki internetowej oraz nazwa i wersja Usług Online (takich jak Aplikacje), z których korzysta użytkownik.Wykorzystujemy te dane, aby zapewnić prawidłowe działanie Usług Online.
  • Korzystanie z Aplikacji.Gromadzimy określone dane, gdy użytkownik pobiera Aplikację i z niej korzysta, w tym dane o użytkowaniu Aplikacji, data i godzina uzyskania dostępu do naszych serwerów przez Aplikację na urządzeniu użytkownika oraz informacje o danych i plikach, które zostały pobrane do Aplikacji na podstawie numeru urządzenia użytkownika.Wykorzystujemy te dane, aby zapewnić prawidłowe działanie Usług Online.Nasze Aplikacje mogą zawierać zestawy do tworzenia oprogramowania (SDK) od stron trzecich, które mogą gromadzić i przesyłać Inne Dane w celu włączenia różnych funkcji w Aplikacji.Możemy również zbierać identyfikatory reklamowe urządzeń mobilnych, aby ulepszyć i spersonalizować doświadczenie użytkownika oraz dostarczać odpowiednie produkty, treści lub reklamy, które będą wyświetlane w naszej stronie, aplikacjach lub reklamach zewnętrznych.
    • Zmiana preferencji w aplikacji dotyczących zbierania identyfikatorów reklamowych urządzeń mobilnych.Aby ustawić swoje preferencje w naszej aplikacji mobilnej Bonvoy™, należy zalogować się w aplikacji, przejść na ekran „Konto” i wybrać przycisk ustawień (ikona koła zębatego) w prawym górnym rogu ekranu Konto. Następnie należy wybrać „Preferencje dotyczące komunikacji” i „Oferty od naszych partnerów”. Ponadto można zresetować identyfikatory reklamowe lub wyłączyć je w ustawieniach prywatności swojego urządzenia mobilnego.
    • Opcjonalne funkcje aplikacji.Nasze Aplikacje mogą zawierać opcjonalne funkcje udostępniane programistom przez system operacyjny urządzenia.Aby poprawić doświadczenie użytkownika, możemy poprosić o jego zgodę na korzystanie z lokalizacji jego urządzenia, aparatu lub innych funkcji (np. używanie aparatu urządzenia użytkownika do przechwytywania informacji o jego karcie kredytowej).Użytkownik może nie zezwalać na korzystanie z takich funkcji i wówczas wymagające ich funkcje Aplikacji mogą być dla niego niedostępne.Aby zarządzać tymi uprawnieniami, należy przejść do ustawień urządzenia.
  • Pliki cookie.Gromadzimy określone dane z plików cookie, czyli fragmentów danych przechowywanych bezpośrednio na komputerze lub urządzeniu mobilnym, z którego korzysta użytkownik.Pliki cookie pozwalają nam gromadzić informacje o rodzaju przeglądarki, czasie spędzonym w Usługach Online, odwiedzanych stronach, odsyłającym adresie URL, preferencjach językowych i inne zagregowane dane o ruchu.Używamy funkcjonalnych plików cookie, aby uzyskać dane w celu zapewnienia bezpieczeństwa, ułatwienia nawigacji, efektywniejszego wyświetlania treści, gromadzenia danych statystycznych, personalizacji korzystania z Usług Online oraz rozpoznania komputera użytkownika w celu wspomagania użytkownika w korzystaniu z Usług Online.Gromadzimy również dane statystyczne z plików cookie dotyczące korzystania z Usług Online, aby stale ulepszać projekt i funkcjonalność, dowiedzieć się, w jaki sposób są używane oraz aby pomogły nam one w rozwiązywaniu wszelkich kwestii.Reklamowe pliki cookie pozwalają nam ponadto wybrać, które reklamy lub oferty z największym prawdopodobieństwem będą dla użytkownika atrakcyjne, i wyświetlać je podczas używania Usług Online.Używamy ich również do wysyłania e-maili marketingowych i śledzenia odpowiedzi na reklamy internetowe i e-maile marketingowe.Więcej informacji o plikach cookie można znaleźć na stronie: http://www.allaboutcookies.org/manage-cookies/index.htmlOtwórz w nowej karcie przeglądarki .
    • Zarządzaj preferencjami plików cookie:
      • Użytkownik może wybrać, czy chce akceptować pliki cookie, zarządzając preferencjami śledzenia poprzez kliknięcie na „Preferencje śledzenia” znajdujące się na dole naszej strony głównej lub zmieniając ustawienia w przeglądarce.W przypadku niezaakceptowania plików cookie można napotkać pewne niedogodności w korzystaniu z Usług Online.Na przykład nie będziemy w stanie rozpoznać komputera użytkownika i będzie on musiał logować się przy każdej wizycie.Użytkownik nie będzie również otrzymywać od nas reklam ani innych ofert, które są zgodne z jego zainteresowaniami i potrzebami.Obecnie nie odpowiadamy na sygnały „Do-Not-Track” przeglądarki.
    • Reklama Stron Trzecich:
      • Możemy wykorzystywać zewnętrzne firmy reklamowe do wyświetlania reklam dotyczących towarów i usług, które mogą zainteresować użytkownika, gdy korzysta on z Usług Online, innych witryn internetowych lub usług online. Aby obsługiwać takie reklamy, firmy te umieszczają lub rozpoznają unikalny plik cookie w przeglądarce internetowej (w tym za pomocą znaczników pikselowych). Aby uzyskać więcej informacji na temat tej praktyki i poznać związane z nią wybory, należy odwiedzić strony http://www.networkadvertising.org/managing/opt_out.aspOtwórz w nowej karcie przeglądarki i http://www.aboutads.info/Otwórz w nowej karcie przeglądarki .
    • Znaczniki pikselowe i inne podobne technologie.Zbieramy dane ze znaczników pikselowych (znanych również jako sygnalizatory sieci Web i czyste pliki GIF), które są używane z niektórymi Usługami Online, między innymi do śledzenia działań użytkowników Usług Online (w tym odbiorców wiadomości e-mail), mierzenia sukcesu naszych kampanii marketingowych oraz sporządzania statystyk dotyczących korzystania z Usług Online.
    • Analityka.Zbieramy dane za pośrednictwem Google Analytics i Adobe Analytics, które wykorzystują pliki cookie i technologie do zbierania i analizowania danych dotyczących korzystania z Usług.Usługi te gromadzą dane dotyczące korzystania z innych stron internetowych, aplikacji i zasobów internetowych.Aby dowiedzieć się o praktykach Google, należy wejść na stronę www.google.com/policies/privacy/‌partners/Otwórz w nowej karcie przeglądarkii zrezygnować, pobierając dodatek do przeglądarki blokujący Google Analytics, dostępny pod adresem https://tools.google.com/dlpage/gaoptoutOtwórz w nowej karcie przeglądarki .Aby dowiedzieć się więcej o Adobe i zrezygnować, należy odwiedzić stronę http://www.adobe.com/privacy/opt-out.htmlOtwórz w nowej karcie przeglądarki .
    • Adres IP użytkownika.Pozyskujemy adres IP użytkownika, czyli numer automatycznie przypisywany do komputera, z którego korzysta użytkownik, przez dostawcę usług internetowych (ISP).Adres IP jest identyfikowany i automatycznie rejestrowany w naszych plikach dziennika serwera, gdy użytkownik uzyskuje dostęp do Usług online, wraz z czasem wizyty i odwiedzonymi stronami.Używamy adresów IP do obliczania poziomów użytkowania, diagnozowania problemów z serwerem i administrowania Usługami Online.Na podstawie adresu IP użytkownika można również uzyskać jego przybliżoną lokalizację.
    • Dane zagregowane i podzielone na segmenty.Możemy agregować dane, które zbieramy, a te dane zbiorcze nie będą umożliwiać osobistej identyfikacji żadnego użytkownika.Możemy również wykorzystywać zarówno dane osobowe, jak i inne dane, aby podzielić klientów na segmenty lub grupy, aby zapewnić lepiej dopasowane reklamy.
    • Precyzyjne usługi lokalizacyjne.Za zgodą użytkownika możemy ustalić dokładną fizyczną lokalizację jego urządzenia za pomocą satelity, wieży telefonicznej, sygnałów Wi-Fi lub innych technologii.Będziemy gromadzić te dane, jeśli użytkownik wyrazi zgodę za pośrednictwem Aplikacji lub innego programu (podczas pierwszego logowania lub później), aby ulepszyć oferty specjalne i umożliwić korzystanie z funkcji opartych na lokalizacji na urządzeniu użytkownika.Jeśli użytkownik wyraził zgodę na udostępnianie swojej lokalizacji, Aplikacja lub inny program będzie nadal gromadzić dane o lokalizacji na podstawie tego, jak użytkownik zdecydował się udostępnić te dane.
      • Rezygnacja z dokładnej lokalizacji: użytkownik może określić za pośrednictwem systemu operacyjnego urządzenia, aby zawsze udostępniać lokalizację, tylko gdy aplikacja jest używana lub nigdy.W przypadku wybrania opcji tylko wtedy, gdy aplikacja jest używana, będziemy mieć dostęp do danych do czasu wylogowania lub zamknięcia aplikacji lub w przypadku użycia ustawień telefonu lub innego urządzenia w celu wyłączenia funkcji lokalizacji dla aplikacji Bonvoy™ lub innego programu.

    Powrót do góry

JAK I GDZIE GROMADZIMY DANE UŻYTKOWNIKÓW

Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady ochrony prywatności Grupy Marriott w odniesieniu do Danych Osobowych i Innych Danych, które zbieramy w następujący sposób:

  • Grupa Marriott.Zbieramy Dane Osobowe i Inne Dane od innych podmiotów w ramach Grupy MarriottOtwórz w nowej karcie przeglądarki w celach opisanych w niniejszej Polityce Prywatności, takich jak świadczenie i personalizacja Usług, komunikacja z użytkownikiem, umożliwianie korzystania z programów lojalnościowych oraz realizacja naszych celów biznesowych.
  • Właściciele, Franczyzobiorcy i Partnerzy Joint Venture.Gromadzimy Dane Osobowe i Inne Dane od Właścicieli zarządzanych przez nas nieruchomości działających pod marką Grupy Marriott, od Franczyzobiorców nieruchomości działających pod marką Grupy Marriott, których właścicielami są podmioty niezależne i które są obsługiwane na podstawie zawartej z nami umowy franczyzowej, oraz od Partnerów Joint Venture. Właściciele i Franczyzobiorcy są niezależni od Grupy Marriott. Do Franczyzobiorców należą ich zewnętrzni operatorzy i podmioty zarządzające.
  • Firmy Zarządzające nieruchomościami Homes and Villas.Gromadzimy dane osobowe i inne dane od firm i ich usługodawców, którzy zarządzają nieruchomościami Homes and Villas, rezerwacjami użytkowników w ramach Homes and Villas oraz zapewniają dodatkowe wsparcie podczas pobytu w nieruchomościach Homes and Villas („Firmy zarządzające nieruchomościami Homes and Villas”).Firmy zarządzające nieruchomościami Homes and Villas są niezależne od Grupy Marriott.
  • Autoryzowani licencjobiorcy.Gromadzimy Dane Osobowe i Inne Dane od firm, gdy zawieramy umowę licencyjną lub podobną umowę na sprzedaż towarów i usług pod marką Grupy Marriott („Autoryzowani Licencjobiorcy”).Przykładami autoryzowanych licencjobiorców są: nasz partner timeshare, Marriott Vacations Worldwide Corporation, Cruise Yacht Optco Ltd. d/b/a The Ritz-Carlton Yacht Collection, deweloperzy nieruchomości marki Marriott Group oraz partnerzy obsługujący karty kredytowe pod wspólną marką.Autoryzowani licencjobiorcy są niezależni od Grupy Marriott.
  • Dostawcy usług na terenie nieruchomości i/lub w podróży.Możemy gromadzić dane osobowe i inne dane użytkowników ze spa, restauracji, klubu fitness, od konsjerży i innych punktów obsługi w naszych nieruchomościach.
  • Połączone konta.Gromadzimy Dane Osobowe i Inne Dane, gdy użytkownik korzysta z numeru programu lojalnościowego lub loginu do Usług Online, aby otrzymywać lub rejestrować się w niektórych usługach stron trzecich.Do takich firm można zaliczyć linie lotnicze i wypożyczalnie samochodów, a także partnerów zajmujący się rezerwacją w restauracjach i usługami samochodowymi.Ponadto dostawca konta w serwisach społecznościowych umożliwia użytkownikowi połączenie konta w serwisach społecznościowych z kontem w Usługach Online lub zalogowanie się do konta w Usługach Online z konta w serwisie społecznościowym.Kiedy użytkownik rejestruje się w tych usługach, ujawniamy jego dane osobowe i inne dane tym stronom trzecim.Użytkownik, który nie chce, abyśmy gromadzili jego Dane Osobowe lub Inne Dane w ten sposób, nie musi podawać numeru swojego programu lojalnościowego osobom trzecim ani używać swojego loginu do Usług Online w celu rejestracji w promocjach stron trzecich ani też łączyć swojego konta Usług Online z kontami w usługach stron trzecich.
  • Działalność promocyjna.Gromadzimy Dane Osobowe i Inne Dane od stron trzecich, które mogą oferować użytkownikowi promocje, takie jak loterie, konkursy lub inne oferty.
  • Program eFolio.W przypadku pracowników firmy, która uczestniczy w programie Marriott Group eFolio, którzy zarezerwują pokój przy użyciu firmowego kodu lub opłacą wydatki firmową kartą kredytową, możemy gromadzić Dane Osobowe i Inne Dane związane z ich pobytem lub zatrudnieniem.Niniejsza Polityka prywatności nie ma zastosowania do przetwarzania danych osobowych użytkownika przez pracodawcę, firmę obsługującą karty kredytowe lub bank i nie ponosimy odpowiedzialności za ich praktyki.
  • Inne źródła i dostawcy usług.Zbieramy dane osobowe i inne dane od różnych stron trzecich, takich jak publiczne bazy danych, wspólni partnerzy marketingowi i internetowe biura podróży.
  • Usługi online.Gromadzimy dane osobowe lub inne dane, gdy użytkownik wchodzi w interakcję z naszymi Usługami online, wykonując takie działania, jak między innymi przeglądanie, dokonywanie rezerwacji, kupowanie towarów i usług z naszych Stron lub Aplikacji, komunikowanie się z nami lub łączenie się z nami w inny sposób lub publikowanie na stronach mediów społecznościowych, zapisywanie się do newslettera lub udział w ankiecie, konkursie lub ofercie promocyjnej.
  • Centra Obsługi Klienta.Gromadzimy Dane Osobowe, gdy użytkownik dokonuje rezerwacji przez telefon, komunikuje się z nami przez e-mail, faks lub za pośrednictwem czatu online lub kontaktuje się z obsługą klienta.Wiadomości te mogą być rejestrowane w celu zapewnienia jakości i szkolenia.
  • Urządzenia podłączone do Internetu.Zbieramy dane osobowe i inne dane z urządzeń podłączonych do Internetu dostępnych w naszych nieruchomościach.Na przykład, gdy użytkownik podłączy urządzenie do Internetu w hotelu lub gdy inteligentny asystent domowy może być dostępny do użytku, aby dostosować zakwaterowanie i wrażenia.

Powrót do góry

DLACZEGO GROMADZIMY DANE UŻYTKOWNIKÓW (PODSTAWA PRAWNA)

CELOPIS DZIAŁAŃ ZWIĄZANYCH Z CELEMPODSTAWY PRAWNE
Rezerwacja i rejestracja gościIstnieje szereg działań związanych z tym celem, takich jak: umożliwianie rezerwacji miejsc hotelowych oraz związanych z nimi usług; komunikacja z gościem przed jego przybyciem (logistyka, zmiany, preferencje itp.); przetwarzanie płatności i kaucji.

Wykonanie umowy dla osoby fizycznej z gościem rezerwującym pokój

Uzasadnione interesy osoby rezerwującej pokój, na przykład uszanowanie jej preferencji, a także osób towarzyszących głównemu gościowi (np. współmałżonka, dzieci, przyjaciół)

Obowiązki prawne związane z transakcjami finansowymi, takie jak obowiązek prowadzenia ksiąg i ewidencji

Usługi recepcji na miejscuIstnieje szereg czynności związanych z tym celem, takich jak: ułatwienie zameldowania i wymeldowania; przetwarzanie płatności; zapewnienie spójnej i spersonalizowanej obsługi oraz porad dotyczących usług na miejscu (na podstawie przeszłych zastosowań lub wyrażonych preferencji); świadczenie usług konsjerża, przechowalni bagażu i usług parkingowych; dokonywanie ustaleń z zewnętrznymi usługodawcami w imieniu gości (takich jak koordynowanie wycieczek objazdowych i innych wycieczek krajoznawczych; organizowanie usług taksówkowych, wahadłowych i szoferskich; oraz ułatwianie rezerwacji w restauracjach i na imprezy); administrowanie i ułatwianie dostępu do Wi-Fi, telewizji i innych usług łączności (w tym dostępu do udogodnień centrum biznesowego, takich jak usługi faksu i kserokopiarki) oraz systemów rozrywki (takich jak konsole PlayStation i odtwarzacze muzyczne); organizowanie posiłków w pokoju (z uwzględnieniem wszelkich ograniczeń dietetycznych, zdrowotnych lub innych osobistych potrzeb zgłaszanych przez gościa); usługi porządkowe (w tym preferencje dotyczące specjalnych poduszek, kołder i innych udogodnień wyrażonych przez gościa) oraz usługi pralni chemicznej; obsługa zgłoszeń, zapytań i reklamacji klientów; oraz określanie uprawnień do towarów i usług z ograniczeniami wiekowymi (takich jak alkohol lub rozrywka dla dorosłych w pokoju).

Wykonanie umowy, w tym przetwarzanie płatności

Uzasadnione interesy, na przykład uszanowanie preferencji gościa (np. pokój w pobliżu windy lub na najwyższym piętrze)

Zgoda, np. gromadzenie informacji dotyczących preferencji żywieniowych określonych przez gościa

Obowiązki prawne, w tym gromadzenie krajowych numerów identyfikacyjnych, o ile jest to wymagane prawem

Konferencje i wydarzeniaIstnieje szereg działań związanych z tym celem, takich jak: informowanie klientów o konferencjach i planowaniu innych wydarzeń („Wydarzenia”); ułatwianie rezerwacji Wydarzeń; angażowanie się w komunikację przed Wydarzeniem (logistyka, zakwaterowanie, zmiany itp.); przygotowanie i koordynowanie Wydarzeń zgodnie z instrukcjami, oczekiwaniami i preferencjami klienta; umożliwianie cateringu; informowanie o fakturowaniu i odzyskiwaniu należnych kwot; przetwarzanie płatności i kaucji; przeprowadzanie kontroli zdolności kredytowej; obsługa wniosków, zapytań i reklamacji klientów; oraz komunikacja z uczestnikami podczas Wydarzeń.

Wykonanie umowy, w tym gromadzenie informacji dotyczących zaplanowanego Wydarzenia

Uzasadnione interesy, takie jak odpowiadanie na skargi klientów lub wątpliwości związane z Wydarzeniem

Obowiązki prawne związane z transakcjami finansowymi, takie jak obowiązek prowadzenia ksiąg i ewidencji

Działalność ogólna i operacyjna MarriottIstnieje szereg działań związanych z tym celem, takich jak: zarządzanie obsługą klienta w celu umożliwienia wysyłania zapytań, komentarzy i reklamacji dotyczących naszych usług (np. osobiście, telefonicznie, poczta elektroniczną lub za pośrednictwem mediów społecznościowych); zarządzanie bezpieczeństwem i zapobieganie oszustwom; zarządzanie usługami online (w tym rozwiązywanie problemów, analiza danych, testowanie, konserwacja systemu, wsparcie, raportowanie i hosting danych); monitorowanie i analizowanie korzystania z usług oraz analityki danych w celu ulepszania usług, marketingu, programów, ogólnego doświadczenia klientów, gromadzenia informacji zwrotnych, przeprowadzania programów pilotażowych dla potencjalnych nowych usług oraz opracowywanie nowych i ulepszanie istniejących usług; jak również ułatwianie fuzji, przejęć i innych form reorganizacji i restrukturyzacji naszej działalności (w tym potencjalnych transakcji).

Wykonanie umowy, w tym zapewnienie funkcjonowania usług online, tak aby osoby fizyczne mogły dokonywać rezerwacji lub zarządzać kontami lojalnościowymi

Uzasadnione interesy, takie jak odpowiadanie na skargi i wątpliwości klientów, które mogą obejmować, jeśli zezwala na to obowiązujące prawo, nagrywanie rozmów z obsługą klienta

Zgoda, np. na programy marketingowe

Obowiązki prawne związane z transakcjami finansowymi, takie jak obowiązek prowadzenia ksiąg i ewidencji

Reagowanie na sytuacje awaryjne i incydentyIstnieje szereg działań związanych z tym celem, takich jak: zapewnienie bezpieczeństwa usług na miejscu; reagowanie na wypadki na miejscu oraz nagłe przypadki medyczne i inne sytuacje awaryjne (w tym umożliwianie świadczenia usług lekarskich na miejscu) oraz zarządzanie nimi i dokumentowanie ich; aktywne monitorowanie obiektów w celu zapobiegania wypadkom, reagowania na wypadki i dokumentowanie ich (w tym korzystanie z telewizji przemysłowej); zwracanie się o pomoc do służb ratunkowych; oraz wysyłanie powiadomień i alertów w przypadku incydentów lub sytuacji awaryjnych (takich jak SMS, e-mail, telefon, monity audiowizualne itp.).

Wykonanie umowy, np. zapewnienie bezpieczeństwa gości i personelu poprzez interakcje z personelem ochrony na miejscu

Uzasadnione interesy, takie jak monitorowanie nieruchomości za pomocą telewizji przemysłowej w celu zapewnienia bezpieczeństwa gości i personelu

Obowiązki prawne, takie jak dokumentowanie wypadków na miejscu

Żywotne interesy gości, np. kontakt ze służbami medycznymi lub ratunkowymi w przypadku chorego gościa

Informacje prawne i zgodnośćZ tym celem wiąże się szereg działań, takich jak: przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa; przestrzeganie procedur prawnych; odpowiadanie na żądania władz publicznych i rządowych; spełnianie wymogów bezpieczeństwa narodowego lub egzekwowania prawa; egzekwowanie naszych warunków; ochrona naszych operacji; ochrona praw, prywatności, bezpieczeństwa lub własności Grupy Marriott, gości, odwiedzających i innych osób oraz umożliwienie nam dochodzenie wszelkich dostępnych środków prawnych oraz ograniczanie szkód, jakie może ponieść firma Marriott.

Obowiązki prawne, takie jak przestrzeganie procesów prawnych

Uzasadnione interesy, takie jak egzekwowanie warunków w celu ochrony znaków towarowych

Żywotne interesy gości, w tym kontaktowanie się ze służbami ratunkowymi lub porządkowymi w przypadku zakłóceń i incydentów z udziałem gości

Usługi spa, beauty, golfa i fitnessIstnieje szereg działań związanych z tym celem, takich jak: umożliwianie rezerwacji; określanie kwalifikowalności do korzystania z usług; honorowanie niepełnosprawności lub innych ograniczeń zdrowotnych oraz zapewnianie odpowiednich i bezpiecznych form aktywności, usług i zabiegów; zapewnianie spójnej i spersonalizowanej usługi w oparciu o wcześniejsze wybory i preferencje wyrażone przez daną osobę; przetwarzanie płatności; organizowanie wymaganych specjalistów na potrzeby określonych zabiegów i usług; oraz obsługa wniosków, zapytań i reklamacji klientów.

Wykonanie umowy, w tym przetwarzanie płatności

Zgoda, np. gromadzenie informacji o problemach z plecami podczas świadczenia usług masażu

Uzasadnione interesy, w tym świadczenie spersonalizowanych usług (np. oferowanie możliwości gry w golfa w oparciu o wcześniejszą aktywność)

Obowiązki prawne związane z transakcjami finansowymi, takie jak obowiązek prowadzenia ksiąg i ewidencji

Żywotne interesy gości (np. kontuzja podczas korzystania ze sprzętu fitness)

Usługi w zakresie żywności i napojówIstnieje szereg działań związanych z tym celem, takich jak: ułatwianie rezerwacji; honorowanie preferencji żywieniowych; dostarczanie spójnej i spersonalizowanej usługi w oparciu o przeszłe użytkowanie i preferencje wyrażone przez daną osobę; przetwarzanie płatności; organizowanie rezerwacji; oraz obsługa zgłoszeń, zapytań i reklamacji klientów.

Wykonanie umowy, w tym przetwarzanie płatności

Zgoda, np. zbieranie informacji o ograniczeniach żywieniowych lub zdrowotnych, czy osobistych potrzebach gościa przy zamawianiu posiłków

Uzasadnione interesy, w tym świadczenie spersonalizowanych usług (np. oferowanie gościowi czerwonego wina na podstawie wcześniejszych wyborów)

Obowiązki prawne związane z transakcjami finansowymi, takie jak obowiązek prowadzenia ksiąg i ewidencji

Żywotne interesy osób (np. gdy dana osoba zachoruje w jednej z restauracji)

Usługi związane z dziećmi (dla rodziców i opiekunów prawnych)Istnieje szereg działań związanych z tym celem, takich jak: zapewnianie opieki nad dziećmi/niani hotelowej, usługi klubiku dla dzieci i programów golfowych dla juniorów; umożliwianie rezerwacji; przygotowanie i koordynacja zakwaterowania i usług hotelowych zgodnie z preferencjami, instrukcjami i oczekiwaniami gości; usługi w zakresie płatności i fakturowania; usługi gastronomiczne (np. specjalne menu dla dzieci lub specjalne zniżki na śniadania dla dzieci poniżej określonego wieku).

Realizacja umowy, np. pobyt dziecka w określonym wieku w pokoju z rodzicami może wiązać się z dodatkowymi opłatami lub rabatami

Zgoda rodzica lub opiekuna prawnego, np. zaspokajanie potrzeb dzieci

Uzasadnione interesy, np. zapewnienie łóżeczka dziecięcego lub szlafroków dziecięcych oraz innych udogodnień dla dzieci

Obowiązki prawne związane z transakcjami finansowymi, takie jak obowiązek prowadzenia ksiąg i ewidencji

Żywotne interesy gości, np. gdy dziecko zachoruje podczas pobytu w klubiku dla dzieci

Programy lojalnościowe, konta i zarządzanie relacjamiIstnieje szereg działań związanych z tym celem, takich jak: rejestrowanie użytkowników w programach lojalnościowych i innych programach dla klientów oraz programach kart płatniczych; określanie kwalifikowalności do różnych programów i powiązanych usług; zarządzanie programami lojalnościowymi; zapewnianie spójnych i spersonalizowanych usług w oparciu o historię korzystania z usług i preferencje wyrażone przez uczestników; zapewnienie dostępu do usług online; przetwarzanie płatności; powiadamianie uczestników o zmianach w programach, zasadach i warunkach oraz obsługa wniosków, zapytań i reklamacji składanych przez uczestników.

Wykonanie umowy, w tym naliczanie punktów i dystrybucja korzyści

Zgoda, np. uszanowanie preferowanego sposobu komunikacji (np. e-mail, SMS)

Uzasadnione interesy, w tym zarządzanie wyborami uczestników programu dotyczącymi sposobu, w jaki chcą zdobywać, śledzić i wykorzystywać punkty

Obowiązki prawne związane z transakcjami finansowymi, takie jak obowiązek prowadzenia ksiąg i ewidencji

Marketing, promocje, konkursy i produkty stron trzecichIstnieje szereg działań związanych z tym celem, takich jak: informowanie o produktach i usługach, które mogą zainteresować gości; dostarczanie spersonalizowanych reklam produktów i usług na wybranych stronach internetowych; ułatwianie udziału w loteriach, konkursach i innych promocjach (takich jak konkurs na najlepsze zdjęcie z wakacji w mediach społecznościowych) i obsługa wniosków, zapytań i reklamacji klientów.

Wykonanie umowy, np. wypełnienie zobowiązań związanych z konkursem

Zgoda, np. uszanowanie preferowanego sposobu komunikacji (np. e-mail, SMS)

Uzasadnione interesy, takie jak dostarczanie reklam podobnych produktów i usług

Obowiązki prawne, w tym zarządzanie informacjami zgodnie z zasadami dotyczącymi loterii

WIĘCEJ INFORMACJI O PREFERENCJACH UŻYTKOWNIKA

Naszym celem jest lepsza obsługa i spełnianie oczekiwań użytkowników, jak również zapewnienie im preferowanego poziomu gościnności na każdym etapie, od momentu rezerwacji do momentu wymeldowania. Więcej informacji można znaleźć poniżej.

PREFERENCJE OSOBISTECELEPODSTAWY PRAWNE
RoczniceChcielibyśmy pomóc naszym gościom w obchodzeniu wszelkich wyjątkowych rocznic lub urodzin podczas pobytu w naszych obiektach. Na przykład możemy zanotować te daty, aby wręczyć gościowi prezent urodzinowy lub rocznicowy.Zgoda, w stosownych przypadkach
Rodzaj aktywności i hobby (takie jak wycieczki na plażę, opieka nad dziećmi, fitness, szczegóły dotyczące podróży i transportu, klub dla dzieci, teatr, restauracja itp.)Chcemy mieć pewność, że będziemy świadczyć usługi, które poprawią doświadczenia naszych gości w kontakcie z Marriott. W tym celu możemy zanotować preferencje gości dotyczące rodzajów działań, w których lubią uczestniczyć, abyśmy mogli zapewnić im podobne doświadczenia podczas ich przyszłych pobytów w naszych obiektach.Zgoda, w stosownych przypadkach
Relacje (mąż, żona, syn, córka itp.)Rozumiemy, że Preferencje użytkownika mogą się zmieniać w zależności od tego, z kim podróżuje (np. preferowany typ pokoju). Możemy prowadzić rejestr osób towarzyszących, aby móc zapewnić maksymalny komfort pobytu użytkownika w hotelu Marriott. Na przykład, jeśli wiemy, że użytkownik podróżuje z małymi dziećmi, możemy sami zaplanować dodatkowe zakwaterowanie, takie jak łóżeczko dziecięce lub składane łóżko.

Uzasadniony interes, aby zapewnić Państwu wyjątkową obsługę

Zgoda, w stosownych przypadkach

Preferencje dotyczące nieruchomości, klubów i udogodnieńChcemy mieć pewność, że będziemy świadczyć usługi, które poprawią doświadczenia naszych gości podczas pobytu w Marriott.W tym celu możemy zanotować preferencje gości dotyczące naszych nieruchomości, klubów i udogodnień, na podstawie wcześniejszych preferencji dotyczących naszych klubików dla dzieci, usług opiekunki, usług spa i beauty, gry w golfa, restauracji i centrum fitness.

Uzasadniony interes, aby zapewnić Państwu wyjątkową obsługę

Zgoda, w stosownych przypadkach

Preferencje dietetyczneChcemy zapewnić naszym gościom bezpieczeństwo, zadbać o ich samopoczucie oraz zapewnić usługi, które poprawią ich doświadczenia z Marriott. Na przykład możemy zanotować preferencje gościa dotyczące posiłków lub napojów, abyśmy byli przygotowani, jeśli gość poprosi o obsługę pokoju lub zje posiłek w jednej z naszych kawiarni lub restauracji.

Uzasadniony interes, aby zapewnić Państwu wyjątkową obsługę

Zgoda, w stosownych przypadkach

JAK I KIEDY UDOSTĘPNIAMY DANE

Naszym celem jest zapewnienie najwyższego poziomu gościnności i usług, a w tym celu możemy udostępniać Dane Osobowe i Inne Dane następującym podmiotom:

  • Grupa Marriott.Ujawniamy Dane Osobowe i Inne Dane innym firmom w ramach Grupy MarriottOtwórz w nowej karcie przeglądarki w celach opisanych w niniejszej Polityce Prywatności, takich jak świadczenie i personalizacja Usług, komunikacja z użytkownikiem, umożliwianie korzystania z programów lojalnościowych oraz realizacja naszych celów biznesowych.Udostępniamy Dane Osobowe i Inne Dane użytkowników wykorzystywane do dokonywania rezerwacji odpowiednim obiektom i podmiotowi Marriott w celu realizacji i zakończenia rezerwacji.
  • Franczyzobiorcy.Ujawniamy Dane Osobowe i Inne Dane franczyzobiorcom nieruchomości działających pod marką Grupy Marriott w celach opisanych w niniejszej Polityce Prywatności. Franczyzobiorcy mają ograniczone prawo do wykorzystywania niektórych Danych Osobowych do własnych celów i dlatego uznawani są za niezależnych administratorów danych na potrzeby przetwarzania danych w następujący sposób: franczyzobiorcy koordynują pobyty użytkowników w prowadzonych hotelach, więc muszą do tego celu wykorzystywać Dane Osobowe użytkowników.Franczyzobiorcy mogą również wykorzystywać Dane Osobowe użytkowników w celu wypełnienia swoich zobowiązań prawnych, w tym prowadzenia ksiąg i rejestrów oraz innych zobowiązań wynikających z przepisów prawa.
  • Właściciele: Ujawniamy dane osobowe i inne dane właścicielom nieruchomości marki Grupy Marriott w celach opisanych w niniejszej Polityce Prywatności.Właściciele mają ograniczone prawo do wykorzystywania niektórych Danych Osobowych do własnych celów i dlatego są uznawani za niezależnych Administratorów Danych na potrzeby przetwarzania w następujący sposób: Właściciele mogą wykorzystywać Dane Osobowe użytkowników w celu wypełnienia swoich zobowiązań prawnych, w tym prowadzenia ksiąg i rejestrów oraz innych zobowiązań dotyczących zgodności.
  • Firmy Zarządzające Domami i Willami. Ujawniamy Dane Osobowe i Inne Dane Firmom Zarządzającym Domami i Willami oraz ich usługodawcom w celach opisanych w niniejszej Polityce Prywatności, takich jak świadczenie, umożliwianie świadczenia i personalizowanie Usług, umożliwianie prowadzenia programów lojalnościowych i ich własnego marketingu.
  • Autoryzowani licencjobiorcy.Tam, gdzie jest to dozwolone przez prawo, ujawniamy dane osobowe i inne dane naszym autoryzowanym licencjobiorcom, w tym Marriott Vacations Worldwide, Ritz-Carlton Yacht Collection, nieruchomościom marki Marriott Group, dostawcom kart kredytowych pod wspólną marką American Express, Chase i innym bankom, w celach opisane w niniejszej Polityce Prywatności, takie jak świadczenie i personalizacja Usług, spełnianie żądań użytkowników i zapewnianie własnego marketingu.Dzięki temu użytkownik może kupować towary i usługi marki Marriott, w tym nieruchomości do współużytkowania i nieruchomości marki Marriott Group.
  • Dostawcy usług na terenie nieruchomości i/lub w podróży.Możemy udostępniać dane użytkownika spa, restauracji, klubowi fitness, konsjerżowi i innym punktom obsługi w naszych obiektach, w celu świadczenia usług i ich własnego marketingu, np. Disney Destinations, LLC i Walt Disney Travel Company, gdy użytkownik przebywa w jednej z naszych nieruchomości powiązanych z Waltem Disney World®.To udostępnianie umożliwia nam również zapewnienie jednego źródła zakupu pakietów obejmujących usługi związane z podróżami, takie jak bilety lotnicze, wynajem samochodów i pakiety wakacyjne.
  • Konta połączone.Współpracujemy z określonymi stronami trzecimi, które umożliwiają rejestrację w ich usługach.Na przykład niektóre firmy umożliwiają korzystanie z numeru programu lojalnościowego lub loginu do Usług Online w celu otrzymywania lub rejestracji w ich usługach.Do takich firm można zaliczyć linie lotnicze i wypożyczalnie samochodów, a także partnerów zajmujący się rezerwacją w restauracjach i usługami samochodowymi.Ponadto dostawca konta w serwisach społecznościowych umożliwia użytkownikowi połączenie konta w serwisach społecznościowych z kontem w Usługach Online lub zalogowanie się do konta w Usługach Online z konta w serwisie społecznościowym.Kiedy użytkownik rejestruje się w tych usługach, ujawniamy jego dane osobowe i inne dane tym stronom trzecim.Użytkownik, który nie chce, abyśmy udostępniali w ten sposób jego Dane Osobowe lub Inne Dane, nie powinien podawać numeru swojego programu lojalnościowego stronom trzecim, używać swojego loginu do Usług Online w celu rejestracji w promocjach stron trzecich ani łączyć swojego konta Usług Online z kontami w usługach stron trzecich.Dane udostępniane w ten sposób będą podlegać polityce prywatności strony trzeciej, a nie niniejszej Polityce prywatności.
  • Działalność promocyjna.Współpracujemy ze stronami trzecimi, które mogą oferować użytkownikowi promocje, takie jak loterie, konkursy lub inne oferty.
  • Program eFolio. W przypadku pracowników firmy, która uczestniczy w programie Marriott Group eFolio, którzy zarezerwują pokój przy użyciu firmowego kodu lub opłacą wydatki firmową kartą kredytową, wyciąg z ich konta folio zawierający towary i usługi może zostać przesłany do ich firmy i dostawcy karty kredytowej. Niniejsza Polityka Prywatności nie ma zastosowania do przetwarzania Danych Osobowych pracownika przez pracodawcę, firmę obsługującą karty kredytowe lub bank i nie odpowiadamy za praktyki tych podmiotów.
  • Usługodawcy.Ujawniamy Dane Osobowe i Inne Dane zewnętrznym dostawcom usług, w tym na przykład firmom, które zapewniają hosting stron internetowych, analizę danych, przetwarzanie płatności, realizację zamówień, dostarczanie technologii informatycznych i powiązanej infrastruktury, obsługę klienta, dostarczanie poczty e-mail, marketing, audyty i inne usługi.

Inne przypadki wykorzystania i udostępniania danych:

Będziemy wykorzystywać i udostępniać Dane Osobowe, jeśli uznamy to za konieczne lub stosowne: (a) w celu przestrzegania obowiązującego prawa, w tym przepisów obowiązujących poza krajem zamieszkania użytkownika; (b) w celu przestrzegania procedur prawnych; (c) odpowiadania na żądania organów publicznych i rządowych, w tym organów spoza kraju zamieszkania użytkownika, oraz spełnianie wymogów bezpieczeństwa narodowego lub organów ścigania; (d) w celu egzekwowania naszych warunków; (e) w celu ochrony naszej działalności, na przykład w razie reorganizacji, fuzji, sprzedaży, wspólnego przedsięwzięcia, cesji, przeniesienia lub innego zbycia całości lub części działalności, aktywów lub zapasów Grupy Marriott (w tym postępowań upadłościowych lub podobnych postępowań); (f) w celu ochrony praw, prywatności, bezpieczeństwa lub własności Grupy Marriott, użytkownika lub innych osób; oraz (g) aby umożliwić nam korzystanie z dostępnych środków prawnych lub ograniczenie szkód, które możemy ponieść.

Możemy wykorzystywać i ujawniać Inne Dane w dowolnym celu, z wyjątkiem przypadków, gdy jest to zabronione na mocy obowiązującego prawa.

Powrót do góry

TWOJE DANE TWÓJ WYBÓR — PREFERENCJE I PRAWA DOTYCZĄCE PRYWATNOŚCI

W Marriott uważamy, że każdy użytkownik powinien mieć wybór w odniesieniu do swoich danych.Poniżej przedstawiamy informacje i możliwość wyboru preferencji dotyczących tego, co i w jakim zakresie zostanie udostępnione oraz kiedy i jak będziemy kontaktować się z użytkownikami.

Komunikacja i preferencje

  • Aby zmienić sposób i częstotliwość kontaktów z naszej strony i ze strony naszych partnerów, należy zalogować się na swoim profilu konta lojalnościowego i wybrać Preferencje komunikacji.
  • Można także skorzystać z linku do rezygnacji z subskrypcji, który znajduje się u dołu każdej naszej wiadomości.
  • Użytkownik, który nie chce już otrzymywać wiadomości e-mail związanych z marketingiem, może z nich zrezygnować, odwiedzając naszą stronę rezygnacji z subskrypcji lub postępując zgodnie z instrukcjami zawartymi w każdej przesłanej przez nas wiadomości e-mail.
  • In addition, you can opt out from marketing-related emails by sending a letter to: Internet Customer Care – Unsubscribe, 1818 North 90 Street, Omaha, Nebraska 68114-1 315 USA or Luxury Reservations Limited - Unsubscribe, 10 Earlsfort Terrace, Dublin D02 T380, Ireland
  • UWAGA: Nawet w przypadku rezygnacji przez użytkownika z e-maili marketingowych, będzie on nadal otrzymywać od nas wiadomości transakcyjne, takie jak informacje o rezerwacjach lub pobytach, w tym wiadomości e-mail z potwierdzeniem i ankiety przed przyjazdem, lub aktualizacje zabezpieczeń konta.
  • Aby zmienić swoje Preferencje pobytu, należy zalogować się na swoje konto programu lojalnościowego i wybrać Opcje pokoju, Preferencje pobytu.

Pliki Cookie i Inne Dane

Aby uzyskać informacje na temat wyborów dotyczących Plików Cookie i Innych Danych, zobacz sekcję dotyczącą Plików Cookie i Innych Danych powyżej.

Jak zażądać dostępu, zmienić, usunąć, ograniczyć lub zastrzec przetwarzanie swoich Danych Osobowych

If you would like to request to access, change, delete, restrict the use of, or object to the processing of your Personal Data that you have previously provided to us, or if you would like to receive an electronic copy of your Personal Data for purposes of transmitting it to another company (to the extent these rights are provided to you by law), please visit our Individual Rights Portal and complete this form Otwórz w nowej karcie przeglądarki. If you have any questions about the form or our process, feel free to contact us at privacy@marriott.com. Please see also, Contact Us.

Ze względów bezpieczeństwa spełniamy jedynie żądania dotyczące Danych Osobowych powiązanych z adresem e-mail i/lub numerem konta programu lojalnościowego, które użytkownik wskazał w swoim wniosku. W związku z tym konieczne może być zweryfikowanie tożsamości użytkownika przed spełnieniem niektórych żądań. O ile jest to zgodne z przepisami prawa, możemy pobrać stosowną opłatę na pokrycie kosztów udzielenia odpowiedzi na wniosek użytkownika.

Marriott uznaje i szanuje prywatność naszych gości. Postaramy się spełnić prośbę gościa tak szybko, jak to możliwe, zgodnie z obowiązującym prawem.

How You Can Request to Opt-Out of Sale, Sharing, and/or Targeted Advertising

U.S. Residents: To exercise your rights to opt-out of the sale and/or sharing of your Personal Data or opt out of the use of your Personal Data for targeted advertising (if those rights are afforded to you under U.S. State law), please visit Marriott’s “Your Privacy Choices” page.

Notice for California and Colorado Residents

Customers who reside in California or Colorado and have provided their Personal Data to us can request, once per calendar year, information about our sharing of certain categories of Personal Data to third parties and within the Marriott Group, for direct marketing purposes. Such requests should be submitted to us at privacy@marriott.com. California and Colorado residents can find more information on exercising their privacy choices by reading our California and Colorado Privacy Statement or by calling 1-800-218-9316.

Powrót do góry

INNE WAŻNE POSTANOWIENIA

Podmioty spoza Grupy Marriott

Niniejsza Polityka Prywatności nie dotyczy prywatności, danych lub innych praktyk podmiotów spoza Grupy Marriott, w tym Franczyzobiorców, Właścicieli, Firm Zarządzających Domami i Willami, Autoryzowanych Licencjobiorców, Strategicznych Partnerów Biznesowych ani innych stron trzecich obsługujących jakąkolwiek witrynę lub usługę, do której odnoszą się Usługi, usługę płatniczą, program lojalnościowy lub witrynę internetową, która jest stroną docelową dostawców szybkiego Internetu w naszych obiektach, i nie ponosimy odpowiedzialności za żadne z powyższych. Umieszczenie łącza w Usługach Online nie oznacza poparcia przez nas połączonej witryny lub usługi. Zasadniczo nie mamy kontroli nad gromadzeniem, wykorzystywaniem i ujawnianiem Danych Osobowych przez strony trzecie i nie odpowiadamy za nie.

Ponadto nie odpowiadamy za gromadzenie, wykorzystywanie, ujawnianie danych ani treść polityk prywatności i praktyki stosowane w tym zakresie przez inne organizacje, w tym Facebook, Apple, Google, Microsoft, RIM lub innych twórców aplikacji, dostawców aplikacji, dostawców platformy mediów społecznościowych, dostawców systemu operacyjnego, dostawców usług bezprzewodowych lub producentów urządzeń, w tym w odniesieniu do wszelkich Danych Osobowych, które użytkownik ujawnia innym organizacjom za pośrednictwem Aplikacji lub naszych stron mediów społecznościowych.

Bezpieczeństwo

We seek to use reasonable organizational, technical, and administrative measures to protect Personal Data. Unfortunately, no data transmission or storage system can be guaranteed to be 100% secure. If you have reason to believe that your interaction with us is no longer secure (for example, if you feel that the security of your account has been compromised), please immediately notify us in accordance with the “Contact Us” section, below.

Przechowywanie

Będziemy przechowywać Dane Osobowe użytkownika przez okres niezbędny do realizacji celów określonych w niniejszej Polityce Prywatności, chyba że dłuższy okres przechowywania jest wymagany lub dozwolony przez prawo.

Kryteria stosowane do określenia naszych okresów przechowywania danych uwzględniają następujące aspekty:

  • Okres, przez jaki utrzymujemy z użytkownikiem stałą relację i świadczymy Usługi na jego rzecz (na przykład tak długo, jak użytkownik ma u nas konto lub korzysta z Usług)
  • Czy istnieje obowiązek prawny, któremu podlegamy (na przykład niektóre przepisy wymagają od nas przechowywania zapisów transakcji użytkownika przez określony czas, zanim będziemy mogli je usunąć)
  • Czy przechowywanie jest wskazane, biorąc pod uwagę naszą sytuację prawną (na przykład w przypadku przedawnienia, sporu sądowego lub dochodzeń regulacyjnych)

Wrażliwe dane

O ile nie jest to wyraźnie wymagane, prosimy o niewysyłanie i nieujawnianie nam w ramach Usług lub za ich pośrednictwem ani w inny sposób jakichkolwiek Wrażliwych Danych Osobowych (np. numeru ubezpieczenia społecznego, numeru podatnika, numeru paszportu, numeru prawa jazdy lub innego numeru identyfikacyjnego wydanego przez rząd; danych karty kredytowej lub debetowej lub numeru konta finansowego, z kodem lub hasłem, które umożliwiałyby dostęp do konta, historii kredytowej lub bez nich; lub informacji o rasie, religii, pochodzeniu etnicznym, życiu seksualnym lub orientacji seksualnej, informacji medycznych lub zdrowotnych, informacji genetycznych lub biometrycznych, szablonów biometrycznych, informacji o przekonaniach politycznych lub filozoficznych, przynależności do partii politycznych lub związków zawodowych, informacji o przeszłości, danych sądowych, w tym wyciągów z rejestrów karnych lub informacji dotyczących innych postępowań sądowych lub administracyjnych).

Korzystanie z usług przez osoby niepełnoletnie

Usługi nie są skierowane do osób poniżej szesnastego (16) roku życia i prosimy, aby takie osoby nie przekazywały Danych Osobowych za pośrednictwem Usług.

Międzynarodowe transfery danych

Grupa Marriott jest organizacją globalną i świadczy usługi globalne.Przekazywanie danych za granicę ma kluczowe znaczenie dla Usług, dzięki czemu użytkownik otrzymuje tę samą wysokiej jakości usługę w dowolnym miejscu na świecie.W rezultacie będziemy, zgodnie z prawem, przekazywać Dane Osobowe i Inne Dane zebrane w związku z Usługami podmiotom w krajach, w których standardy ochrony danych mogą różnić się od tych w kraju, w którym użytkownik mieszka, w tym poza EOG, Wielką Brytanią lub Szwajcarią.Dokonując rezerwacji, odwiedzając lub przebywając w nieruchomości marki Marriott oraz korzystając z dowolnej usługi marki Grupy Marriott, użytkownik akceptuje fakt, że przekazujemy jego Dane Osobowe globalnie.

W pewnych okolicznościach sądy, organy ścigania, organy regulacyjne lub organy bezpieczeństwa w tych innych krajach mogą być uprawnione do dostępu do Danych Osobowych użytkownika.

Niektóre kraje są uznawane przez Komisję Europejską za zapewniające odpowiedni poziom ochrony danych zgodnie ze standardami EOG (pełna lista tych krajów dostępna jest tutaj )Otwórz w nowej karcie przeglądarki .W stosownych przypadkach Grupa Marriott zawiera Standardowe Klauzule Umowne lub inny zatwierdzony mechanizm transferu transgranicznego.

Aktualizacje niniejszej Polityki prywatności

Legenda „Ostatnia aktualizacja” u góry tej strony wskazuje, kiedy ostatnio aktualizowano niniejszą Politykę Prywatności. Wszelkie zmiany zaczną obowiązywać po opublikowaniu zmienionej Polityki Prywatności dotyczącej Usług Online. Aby zapoznać się z wersją Polityki Prywatności, która weszła w życie bezpośrednio przed tą zmianą, prosimy o kontakt pod adresem privacy@marriott.com.

Powrót do góry

KONTAKT

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących niniejszej Polityki Prywatności prosimy o kontakt pod adresem privacy@marriott.com.

Administratorem danych użytkowników mieszkających w Stanach Zjednoczonych lub innym kraju poza Europejskim Obszarem Gospodarczym lub Szwajcarią jest Marriott International, Inc. z adresem:

Marriott International, Inc.
Global Compliance, Privacy
7750 Wisconsin Avenue
Bethesda, MD 20814
United States of America

Administratorem danych użytkowników mieszkających na Europejskim Obszarze Gospodarczym lub w Szwajcarii jest Luxury Reservations Limited z adresem:

Luxury Reservations Limited
10 Earlsfort Terrace
Dublin D02 T380
Irlandia

Dodatkowe informacje

Administrator Danych

Grupa Marriott działa jako niezależny administrator danych w stosunku do naszych właścicieli i franczyzobiorców, którzy mają ograniczone prawo do wykorzystywania gromadzonych przez nas Danych, jak opisano poniżej:

Właściciele: Ponieważ hotel, w którym zarezerwowali Państwo pobyt, może nie należeć do Grupy Marriott, ujawniamy Dane właścicielom nieruchomości marki Grupy Marriott w celach opisanych w niniejszej Globalnej Polityce Prywatności.Właściciele mają ograniczone prawo do wykorzystywania niektórych danych osobowych do własnych celów i dlatego są uznawani za niezależnych administratorów danych na potrzeby wypełniania swoich zobowiązań prawnych, w tym do prowadzenia ksiąg i rejestrów, oraz innych zobowiązań dotyczących zgodności.

Franczyzobiorcy: Ponadto niektóre hotele marki Marriott są własnością i są obsługiwane na podstawie umowy franczyzowej z Grupą Marriott.W związku z tym ujawniamy Dane franczyzobiorcom nieruchomości marki Grupy Marriott w celach opisanych w niniejszej Polityce Prywatności.Franczyzobiorcy mają ograniczone prawo do wykorzystywania niektórych danych osobowych do własnych celów, a zatem są uznawania za niezależnych administratorów danych do celów zarządzania i koordynowania pobytu w hotelach oraz do wypełniania ich własnych zobowiązań prawnych, w tym prowadzenia ksiąg i rejestrów oraz innych zobowiązań dotyczących zgodności.

Użytkownik może również:

  • Prosimy o kontakt z naszym inspektorem ochrony danych odpowiedzialnym za dany kraj lub region pod adresem MarriottDPO@marriott.com .W wiadomości e-mail prosimy użytkownika o podanie, z jakiego kraju się z nami kontaktuje.
  • Należy złożyć skargę do organu ochrony danych w swoim kraju lub regionie lub w przypadku domniemanego naruszenia obowiązujących przepisów o ochronie danych.W przypadku EOG wykaz krajowych organów ochrony danych można znaleźć pod adresem http://ec.europa.eu/newsroom/article29/item-detail.cfm?item_id=612080Otwórz w nowej karcie przeglądarki .

Powrót do góry

Należy pamiętać, że oficjalnym tekstem jest angielska wersja witryny Marriott.com. Udostępniając to tłumaczenie, mamy nadzieję zapewnić możliwość zapoznania się z zamieszczoną treścią większej liczbie naszych klientów na całym świecie. Należy jednak pamiętać, że ponieważ tłumaczenia są wykonywane maszynowo, nie zawsze mogą być doskonałe.